Turleder: Benny
Deltagere: Thomas, Begitte, Peter J. Dorthe, Erik Breum og Lene G.J.

Jeg er jo en garvet cyklist, men da jeg lige har overtaget familiens gamle bil tog jeg den til kajak og blev udpeget til kajaktrailertrækker.
Inden endelig afgang måtte vi forbi en tank og få pumpet luft i et dæk og noget ud af de andre.
Herefter kørte vi til Kongshøj Camping. Det blæste 5-7 m/sek og vandet var fladt, da der var fralandsvind. Vi roede mod Lundeborg.
Kaffepausen blev sat ved klokkefrøerne og Thomas spottede et bord og vi gik i land. Bord/bænk stod lige i den gode vind og Erik Breum, der var sommerpåklædt, måtte finde jakken frem.
Vi nød kaffe og den dejlige kanelkage medens snakken gik. Vi nåede ikke at se frøerne.
Turen fortsatte mod Lundeborg i lidt modvind. Der var vekslende skyer men ingen regn.
I Lundeborg fandt vi et sted på havnen, hvor vi spiste vores medbragte frokost. Imens trak mørke skyer op og Benny meldte ud, at hvis der kom regn gav han is. Det varede ikke længe før det begyndte at dryppe og vi havde lige fået spist og drukket lidt kaffe, da regnen væltede ned. Vi løb i tørvejr ved spisestedet og Benny gav dejlig is til dessert.
Turen gik hjemad og vi fik endnu en byge, tempoet måtte op for ikke alle havde rojakke på. Så vi skulle lige ud af bygen. Vinden var vendt så vi roede igen i modvind.
Der blev spottet et par sheltere på toppen af stranden og der blev meldt kaffepause.
Vi skulle op af en skrænt og ikke alle havde lige let ved at komme op, men med lidt tilløb og en hjælpende hånd på toppen gik det snildt.
Det var et dejligt sted i læ med 2 sheltere og bålplads.
Da vi skulle ned fandt vi en sti som gav let adgang til stranden. Det sidste stykke til campingpladsen var i modvind og med lidt bølger.
Vi var 3 der fik en frisk dukkert inden turen gik hjemad.
På vej mod Ørbæk begyndte diverse lamper i bilen at lyse og varslede at noget var ved at være galt. Vi nåede lige til shell-tanken i Ørbæk, før den gav op. Ved nærmere inspektion viste det sig at kileremmen var knækket.
Så stod vi der og det var så min debut som kajaktrailertrækker.
Erik Breum kørte den anden bil og den blev hurtigt kaldt tilbage. Traileren blev koblet på hans bil og den blev proppet med bagage og endnu en passager.
Jeg og Peter blev tilbage og ventede 1 times tid inden autohjælpen var fremme. Vi nåede lige at indtage en kebabrulle hver.
Da vi kom til Odense var der kommet forslag om at tage til Storms Pakhus, det gjorde vi så, hvor Dorthe med veninde, Benny og Helle også kom. Aftenen gik med musik og quiz og lidt at slukke tørsten og sulten med. Kl. halv elleve tog vi derfra efter en hyggelig aften.
Tak til alle for hjælp med service og skubning af den gamle bil og ikke mindst tak for en rigtig dejlig kajaktur.
De bedste hilsner Lene G. J.

oldlogo

Seneste ture 2022

Torsdag d. 30-6 Dalby bugtenTorsdag d. 30-6 Dalby bugten

Turledere: Carsten og Henrik Deltagere: Helle HS, Helle M, Ann, Lene A, Henrik, Carsten, Erik R. Ki [ ... ]