IMG 0334 600 x 450

Turleder Bent og Kaj....vi var Bent, Bjarne, Finn , Hanne , Kaj og Lars...

Kaj og Hanne havde været så flinke ,de havde hentede alle kajakkerne, så vi andre kunne sove dejligt
længe....
Nå men vi startede fra Dyreborg kl.10.med kurs mod Bøjden og roede inden om knolden pga. at det
blæste ret kraftigt 8-10 m..
Men der er desværre ikke ret meget vand ,så vi måtte trække kajakkerne et stykke....
Da vi kom hen til enden af indsøen, fik vi en kop kaffe og en rigtig lækker kage...som jeg tror Lotte
havde lavet, men godt smagte den.. Da vi skulle bære kajakkerne over i havet ,så blev vi lidt
betænkelige, der var en kraftig vind, store bølger med hvide skumsprøjt ...
Turlederen tog den beslutning at vi skulle ro tilbage igen, men der var endnu mindre vand igennem
knold. Så vi måtte trække kajakkerne igennem mudder og blødt sand .Jeg mistede næsten min sko...Vi
blev enige om at vi skulle holde middag på knold...Det er en høj bakke med udsigt over det meste af
det sydfynske øhav omkring Fåborg... Bjørnø , Avernakø, Lyø og Fåborg by...en virkelig flot udsigt ...

Efter vi havde spist blev vi enige om at ro en tur til Fåborg...Vi krydsede over efter Dyrebog, et kryds
på 2 km , der var lidt bølger, men ikke mere end vi kunne klare. Bent sagde at han gerne vil give en
is...Men det var kun Bjarne der havde penge, så tak for is...
Men hver gang vi kommer til Fåborg bliver vi overrasket hvor flot en by Fåborg er...Havnen er virkelig
en perle, ingen beton højhuse, som vi desværre ser mange andre steder...Nye huse der passer til de
gamle huse der er der i forvejen.....
Hjemturen til dyreborg var stille og rolig....Finn væltede med vilje, og Bent reddede ham...Flot at lave
makkerredning i det forholdsvise kolde vand.....
De tre vikinger Kaj , Finn og Hanne sluttede af med en dukkert..
En rigtig dejlig tur med forskellige udfordringer....
Vlh. Lars

Turleder. Erik R.
Deltagere: Lotte. Carsten. Michael. Dorthe: Anne Sofie. Solveig. Lars. Ann. Og Hanne.
Det var min første kajaktur i år og jeg glædede mig til at komme afsted, gense mine kajakvenner og komme ud på bølgen blå. Det var dog lidt underlidt, at møde ind i klubben og ikke kunne give krammer til nogen.. Vi var nogle få stykker, som mødtes ved klubhuset og fik pakket trailer, resten var kørt i forvejen.
Da vi kom frem til Dalbybugten fik vi en grundig instruks af Erik, hvordan vi klarede afspritning og hvordan de nye corona-regler var. Vi fik sat alle kajakker i vandet, der var ganske let vind og solen hyggede sig højt over himlen. Ahhh det var en skøn følelse, at sidde der på havet igen, men efter et stykke tid, måtte jeg konstatere, at jeg fik mere og mere våde bukser (og nej, jeg havde ikke tisset i bukserne!) Da vi nåede frem til vores pausested, måtte Hanne hjælpe mig med at tømme Emma for vand, og det var ikke så lidt den havde taget ind..
Nå vi fik alle 10 holdt vores lille pause, der var dog ikke noget med at dele kiks og kage ud, så det føltes ikke som en helt rigtig pause i kajak-ånd. Da vi skulle til at ro ud igen, kom der en mand gående med en lille sort hundehvalp, og jeg måtte selvfølgelig smide alt hvad jeg havde i hænderne for at snakke med den. ( En venlig sjæl fra klubben var i mellemtiden så venlig at tage sig af Emma, som jeg havde forladt i al hast)
Vi roede tilbage mod trailerne igen. Jeg kunne mærke, at jeg sank længere og længere ned i vandet og eftersom jeg havde savnet svømmehallen i over 2 måneder på grund af corona-nedlukning, var det fristende lige at vælte ud i vandet og få en ordenligt dukkert, jeg var jo temmelig våd i forvejen. Nå, jeg holdt mig i min kajak for god ordens skyld og da vi nåede tilbage til trailer, måtte ”badekaret” tømmes igen. Hmm. Ikke så godt.
Vi havde roet 8 km, det kunne godt mærkes i armene, men det havde været virkeligt skønt at komme afsted igen sammen med kajakvennerne  Vi var 3 som kørte tilbage til klubhuset og fik sat trailer på plads. Den normale hyggelige afslutning med kaffe og brød, var desværre aflyst på grund af Corona. Så det var pænt farvel uden knus og kram og så hjem. Tak til turvejleder Erik for en fin tur.
Anne Sofie

DSC 0001 BURST20200520200957117 600 x 450
Deltagere: Kaj, Benny, Hanne N, Lene GJ, Henrik, Lene A, Begitte, Peter, Carsten, Helle
Turleder: Carsten

Skøn aften… sol på himlen, varme og næsten ingen vind. Starten gik fra leddet (hvorfra der ikke længere kan køre biler), og planen var at vi roede til Martinegården, hvor vi skulle holde pause. Humøret var højt, snakken gik og det gik bare derude. Der gik derfor ikke længe inden vi nåede Martinegården, og det føltes alt for tidligt med en pause. Vi roede derfor videre mod fyret, som blev pausestedet, - selvfølgelig efter at vi lige havde rundet mærket ud for fyret først.
Herefter gik turen tilbage. Vi sejlede mod solnedgangen (nogle havde nær fået hedeslag), det var virkelig varmt. Halvdelen af os sluttede af med en dukkert. Det var min første tur i år, og sikke en aften at starte op med – fantastisk!

Ref: Helle

IMG 0319 600 x 450

Turleder: Kaj

Deltagere: Mogens, Bent, Tonni, Bjarne Daugaard, Hanne, Christian og Kaj

Vi mødtes 7 mand ved Skårupøre strand

Trods gråvejr og lidt vind var alle i højt humør.

En handlekraftig turleder beordrede os venstre rundt om Thurø, alle protester blev afvist.

Faktisk var det første gang jeg var den vej rundt, så jeg fik en helt ny oplevelse af Thurø.

Vi holdt kaffepause inden vi rundede pynten til sydsiden af øen. Mogens havde dejlige muffins med.

Vi sejlede videre til Tåsinge kajakklub hvor middagsmaden blev indtaget. Det blev lidt koldt, så vi holdt en
forholdsvis kort pause.

På vej tilbage til Skårup holdt vi en kort chokoladepause ved Thurø kirke.

Turlederen beordrede udstigning af kajakkerne for at se på kirken. Den nu lidt trætte turleder havde mistet sin
gennemslagskraft, han kunne intet stille op mod mytteristerne som blev siddende i kajakkerne, hvor
chokoladen blev indtaget.

Vel tilbage ved Skårupøre skiltes vi efter en dejlig dag.

Et forslag til senere tur kunne være en tur ind i Thurø Bund.

Tak for en go, tur.

Christian

IMG 2859 600 x 450

Hold A: Turleder Sjak, deltagere: Thomas, Begitte, Peter, Lars Christian, Erik C og Hanne
Hold B: Turleder: Carsten, Deltagere: Lene G, Henrik, Kenneth, Bent og Kaj.

Turen denne onsdag var bestemt til Fynshoved med start fra Korshavn.
Vejret var skønt, spredte skyer og masser af sol, vind på 2-4 s/m. Temperatur 12-14 grader.
Hold A kørte fra klubhuset klokken 17 – Hold B klokken 18 .
Der var højvande ved Korshavn, så vi var hurtigt på vandet og afsted. Skøn roning langs kysten mod Fyns Hoved – blank vand og marsvin der boltrede sig. Og lystfiskerne havde god bid så vi.
Vi rundede spidsen i lidt bølger og havde også lidt brænding da vi gik i land til en lille pause.
På vejen tilbage mødte vi hold B og holdt et lille hyggeligt møde på vandet før vi atter roede hver vores vej. Smuk tilbagetur mens solen langsomst sænkede sig i vest. Første hold nåede tilbage til Korshavn og de virkelig friske nåede en hurtig dukkert før næste hold viste sig i horisonten.
Et herligt syn at se sådan en flok kajakroere på vandet………
Hold A skyndte sig at forlade stedet således Hold B kunne komme i land!

Hanne Neumann

Turlederen havde annonceret tur til Stenene i Dalbybugten, men det faldt ikke i god jord blandt de
fremmødte. Så for at undgå mytteri ændrede han destinationen til Fyns hoved.
Det viste sig som et godt valg. Fin sandstrand at lægge ud fra. Blikstille vand. Og dejlig aftensol som
varmede så flere klagede over for meget tøj på.
Vi roede rask afsted rundt om hovedet og om på østsiden hvor vi mødte en anden flok kajakroere fra
OHK. Vi fik en snak på vandet med behørig afstand inden vi roede ind til kysten for den obligatoriske
ølpause.
Den blev dog en kort pause for nu gik der en sky for solen og det blev koldt.
Tilbageturen gik rask i solnedgangen. Hurtig omklædning og pakning og ind i en varm bil for
hjemkørsel hvor vi fik udsyn til den flotteste orange himmel.

Bent.

IMG 2854 600 x 450Turleder: Bent

Deltagere: Mogens, Lars, Bent, Thomas, Tonni, Sjak, Christian, Hanne, Bjarne, Kaj.

Vi mødtes på stranden ved Å standvejen, Kaj kørte med kajakkerne og vi andre i egen bil.

Vi havde regnet med en nordlig vind på 8 - 10 ms. Derfor havde Bent klogt planlagt ruten med start fra Å Strandvej, så vi kunne få læ af klinterne på turen mod Thorø, det var et klogt valg.

Vi satte i fra stranden, vejr og vand artede sig fint, inden kaffepausen kom vi dog ud i nogen vind og bølger mod os, men det gik derudaf.

Efter kaffepausen satte vi i med nogen fralandsvind, jeg bøvlede lidt med mit skørt og da jeg var en smule optaget registrerede jeg ikke, at jeg drev hurtig udad, Thomas havde været opmærksom på mig og vi roede hurtigt op til gruppen, godt at vi er opmærksomme på hinanden og passer på.

Vi holdt frokostpause ved Thorø, hyggeligt og dejligt vejr, Kaj faldt næsten i søvn og ville gerne have haft en lidt længere lur, men vi skulle hjemad.

På vejen mod vores udgangspunkt gik det hurtigt derudad, med bølger og vind ind bag skrå fra, jeg tror vi havde en god hastighed, men ikke hurtigere end at Bent nåede at se en ræv på toppen af klinten.

Vi sluttede dagen med en kop kaffe på parkeringspladsen, en rigtig god dag.

Bjarne

DSC 0020 600 x 450

Deltagere hold 1
Thomas. Lars Chr. Peter. Og Kaj
Hold 2
Christian. Bent. Lene G. J. Sjak. Hanne N. Begitte. Dorthe. Carsten og Benny.

På grund af CORONA blev onsdags turen hurtigt overtegnet så der måtte laves et hold til. Første hold kørte kl. 17, medens næste ventede til kl 18.
Vi var fire på første hold, der roede i medvind med lidt sjove bølger , der skubbede os godt fremad, ud til Stavrehoved , hvor vi fik vores medbragte aftensmad og nød sommeraftenen i læ for vestenvinden, medens vi holdt pause roede næste hold forbi.
Hjemture var med modvind, så der måtte arbejdes lidt, men aftensolen skinnede dejligt på os Da vi var blevet klædt om, kom næste hold ind, så vi skyndte os at køre tilbage til klubhuset.
Det er lidt trist at vi ikke kan mødes til kaffe efter turen, men forhåbentligt kommer vi til det hen på sommeren

Turleder Carsten

Vinden blæser, som den selv vil. Da vi mødtes på Nordstanden var der en god vind, 8-9 m fra sydvest, så rigtig læ var der jo ikke, da der var lovet vind fra nordvest, men vi længtes efter en kajaktur og et tidligere hold var allerede derude, så vi måtte ud og se på det. Alle deltagere var jo erfarende, så jeg tænkte vi holder sammen to og to, da vi jo ikke var så mange. Men vinden blæser og bestemmer så det lykkedes os, at komme lidt til havs både på ud- og hjemturen. Det giver lidt stof til eftertanke.

Ellers var det en dejlig tur med godt selskab, balde-, albue- og fodhilsen, frisk modvind på hjemturen og sol og vind i håret.

Tak for en dejlig aften Carsten

Ps Vi roede selvfølgelig noget længere end det første hold.

DSC 0015 600 x 450

Turledere. Thomas og Hanne
Deltagere: Finn, Christian, Mogens, Tonni , Bjarne og Kaj.

Denne skønne forårsdag med sol og temperaturer på mindst 10 grader og vind fra nordvest op til 6-7 m/s drog vi til Kongshøj Strand med planlagt roning til Lundeborg og tilbage igen – en tur på omtrent 20 km.
Logistikken var nøje udregnet under hensyntagen til Corona reglerne – flere kørte direkte til Kongshøj, mens turledere og et par andre pakkede traileren – vi fik kajakker med til alle omend der havde indsneget sig en fejl ang. Christians kajak – han fik en rød kajak, men det var ikke hans egen og den gav lidt udfordringer på turen, som han dog overvandt uden brok eller problemer!
Skønt sted at ro – dejlig kyst med masser af dejlig strand og smuk bøgeskov. Enkelte sommerhuse, men lange strækninger hvor der kun var natur. Tiltrængt kaffepause efter 4km ved en solplet hvor der stod mange bænke spredte, hvilket gjorde det let for os at holde afstand under pausen og alligevel kunne vi se hinanden og også tale sammen!
Videre gik det mod Lundeborg i god fart (Tonni var for roer) og vi havde vinden i ryggen.
Lundeborg havn lå nærmest øde – alt var lukket. Kun en enkelt gik og puslede med sin båd.
Vi fandt atter god mulighed for at indtage frokosten med god afstand til hinanden – der var et bord/bænkesæt til hver! En lille spadseretur efterfølgende før vi satte afsted retur – denne gang nu med lidt modvind. Vi roede tæt på kysten og fandt der god læ for vinden.
Da vi nåede halvejs tilbage stoppede vi ved klokkefrøsøerne og hørte tydeligt frøerne, men vi så dem ikke. Finn observerede en stor snog i græsset – den var vist på vej til et større feast!
De sidste 5 km. krævede lidt flere kræfter, idet vinden var drejet helt i nord og nået op på de 6-7 s/m som forudsagt. Vi klarede det i fin stil, men jeg tror vi alle blev en smule træt i overarmene. Christian, Tonni og Kaj tog en hurtig dukkert før vi skiltes – de fleste kørte direkte hjem i hver deres vogn, mens turledere og trailer chaufør fik afleveret alle kajakkerne sikkert i tilbage i klubhuset og der blev sprittet og låst!

Tak for god orden og godt og fornøjeligt selskab.

Turleder: Erik
Deltager: Bent, Steen, Kaj, Thomas, Carsten og Erik.

Vi skulle have været 8, men pigerne meldte fra. De havde kikket ud af vinduet set på vejret.
Men så var der de 6 seje gamle mænd tilbage, der ikke var så pivet, som i hver sin bil, drog ud til
Klintebjerg. Vi kikkede ud på vandet, medens vinden piv i masterne. Indbydende så det godt nok ikke
ud. Regn, og vandet koldt og mørkt med lidt skum. Pigerne de var nu alligevel de klogeste - igen.
Der var stærke tendenser til mytteri, men der kunne opnås enighed om i stedet at køre ind til Stige og
sætte i der. På vandet skulle vi jo.
Så vi satte i ved Færge Hans gamle domicil og roede ind til havnen og tog en rundfart og retur med
afstikker til Odense Motorbåds klub lille havn. Som Kaj udbrød så havde vi aldrig sat i ved Stige og
roet i retning mod havnen. Det er sådan en kajaktur er. Man ved aldrig, hvad der sker. En ny oplevelse -
hver gang.
Og tak til Bent for lån af en redningsvest.
Erik

DSC 0000 BURST20200316123911714 600 x 450

Turleder. Bent. Øvrige deltagere. Bjarne. Mogens. Tonni og Kaj
Vi mødtes ved halv ti tiden, fik læsset kajakkerne og blev enige om at køre til Holckenhavn, hvor der var læ for vestenvinden, den var nu ikke så slem. Vi nød det gode milde forårsvejr, roede til Slude Strand mod Tårup Strand, hvorefter vi vendte om og tilbage til Kajbjerg Skov til bålpladsen, hvor vi har været mange gange.
Det er en dejlig plads med udsigt til Nyborg og begge broerne. Madpakkerne, en lille dram og kaffe og kage kom frem. Et par bogfinker sang for os og en spætte hakkede i det, medens solen tittede frem.
Vi nød virkelig denne dejlige forårsdag, der måske blev den sidste ro dag i lange tider.
Kaj

Deltagere: Benny, Peter og Mogens.
Benny indkaldte, Dorthe satte det på FB. Benny, Peter og Mogens tog afsted mod Kerteminde, Sydstranden.
De to drenge ville absolut ud i Storebælts bølger. Storebælt sørgede meget belejligt for lidt ballastvand i Peters kajak. Ellers var det bare derudaf.
Ud til badehusene ved Risinge. Vind og strøm imod og ind imellem nogle pæne bølger. Efter kaffen, retur med lidt hoppen på bølgerne. Stor gensynsglæde, da Peter fandt sin pagajflyder.
Mogens

IMG 2766 600 x 450

Turleder: Bent
Deltagere. Kaj, Mogens, Tonni, Michael og Hanne.

Planen var at frokost skulle nydes ved fyret på Enebærodde - spørgsmålet var så hvordan kom vi dertil??? Havet ved Leddet i Hasmark viste sig nemlig at være ret livligt med vind på 6-8 meter og hvide skumtoppe og pæn brænding. Så skal man jo ikke være for fin til at ændre plan og derfor kørte vi til Otterup Lystbådehavn efter forslag fra Tonni. Der havde vi ikke været før, men der var fine forhold og kajakkerne blev straks sat i vandet og vi begav os ud på fjorden i Egense Dyb. Der var heldigvis masser af vand under kølen og der var der læ og kun lidt vind. Der var en smule tåge og overskyet, men solen begyndte at titte frem og fik efterhånden mere og mere magt. Kompasset blev sat til Odden og afsted gik det i rask tempo. Vi nåede fyret omkring middag og spiste vores medbragte madpakker ledsaget af Kajs solbær snaps.
Nu var solen for alvor brudt frem og vi roede tilbage i smukt forårsvejr – åh hvor er det altså skønt på vandet. Pludselig dukkede en lille sæl op og dernæst én til og så to til og de fire sæler var bare så nysgerrige og blev ved med at svømme omkring os og kigge op – det blev faktisk til en hel sæl safari i fjorden syntes vi. Virkelig fornøjeligt selskab! Der var selvfølgelig også en masse fugle på fjorden som begynder at forberede sig til yngletiden.
Vi gik i land klokken 14 præcis og havde roet 12 km i alt.
Tak for en dejlig forårstur.

DSC 0009 600 x 450

Turledere. Hanne og Carsten
Deltagere: Begitte, Mogens, Tonni, Benny og Kaj. Chresten Krogh fra DGI var med som gæst.

Sidste vinterdag i året og skuddag!
Vådt og koldt, regn - måske lidt solstrejf var lovet til senere. Vind fra ssø og 6 sm.
Vi pakkede traileren i øsende regn og kørte mod Nordfyn. Der var totalt øde og forladt ved Flyvesandet! Vi fik kajakkerne ned på stranden og blev klædt om i småregn – godt med varmt tøj og hue og handsker. Første del af turen foregik i småregn, men endelig ophørte regnen og solen kæmpede bravt for at trænge igennem skyerne, hvilket endeligt lykkedes da vi netop trængte til en pause. I læ ved skrænten på kampstenen og i dejligt solskin fik vi varme og kolde drikke plus lidt hjemmebag og snacks og en lille dram - der var lunt og dejligt og ganske forårsagtigt og ganske fornøjeligt. Sædvanlig smådrilleri og godmodig mobning…….
På tilbageturen havde vi selskab af en lille sæl samt en del andefugle.
Kystlinjen bar præg af vinterens storme med indhak i skrænterne langs skoven.
Tørvejret holdt og der var nu begyndt at komme mennesker på stranden – de kiggede forundret på os mens vi klædte om og fik læsset traileren – nogen rystede måske lidt på hovedet…….
Men vi syntes alle vi havde en dejlig tur, det var skønt at være på vandet.
Carsten foretog et perfekt rul – jeg inviterede til makkerredning, men det ønskede deltagerne at foretage i svømmehallen ved næste lejlighed…….
Tilbage ved klubhuset lidt før klokken 16.
Ro turen blev til knap 10km.

IMG 3590 600 x 450

Så blev det den aften, hvor hele OHK skulle ud og bowle. Vi mødtes kl 18 og skulle bowle, inden vi skulle spise. Vi var fordelt på 3 baner, men så sagde Sjak ”Der mangler en. Det er Niels Arndal. Jeg ringer og hører om han kommer”. Og ja sikke noget, jeg havde glemt det, så jeg sprang ud i bilen og kom 10 min for sent. Men alligevel var jeg så heldig at vinde. Birgitte blev nr. 2.
Efter en hård dyst skulle vi hen og have en dejlig buffet. Det var som sædvanligt dejligt mad, så vi spiste alt for meget. Efter nogle timer begyndte vi at bryde op. Endnu en gang tak for et dejligt arrangement fra OHK. Vi glæder os til næste år.
Med venlig hilsen Niels Arndal

DSC 0004 600 x 450

Turleder: Sjak

Øvrige. Bent. Lars. Henrik og Kaj

Denne søndag efter bowling lørdag aften var det dejligt at komme ud i den friske luft. Vejret var overskyet med lidt vind fra syd, så vi kørte til nordkysten ved Flyvesandet, men chaufføren synes vi skulle se hele Nordfyn, så turen gik over Bogense.

Lidt før middag var vi endelig nået frem . Der var læ langs kysten, så vi roede en time mod øst, til vi fandt en plads med stole og bord . Det begyndte at klare op og pludselig kom solen , der er dejligt at se, den er der endnu. Vi nød turen tilbage og synes, det er synd for dem, der bare blev hjemme.

Jeg synes det er godt med turene her i vinter, så vi ikke mister vores ro form. Turen blev på godt ti kilometer.

20200112 150044 EFFECTS 600 x 337

Turleder Benny.
Deltagere: Benny, Kaj og Dorthe.
Fuglsang 9km.

Årets første tur ventede... og det silede ned. Men der var ingen nåde, en telefonopringning til Benny afgjorde
sagen... vi skulle afsted. Turen gik til Fuglsang, da vi alle tre hurtigt kunne blive enige om at omklædning og
pause under tag var 1. prioritet.
Det lysnede en smule da vi kom til Fuglsang. Regnen silede dog stadig stille og vedvarende ned...men som
bekendt, spiller det ingen rolle når først vi sidder i kajakken.
Inden vi nåede i kajakkerne, skulle Kaj dog lige iføres sin julegave....lange Neopren strømper...til op over
knæene... vi drøftede lidt om der skulle hofteholdere til...men Kaj mente nu det gik uden...
Stranden var stort set mennesketom da vi gled derud af ...Pausen blev holdt i shelteren ved Hasmark ....hvor vi
hyggede med varme drikke og Kaj diskede op med sin skønne solbærshot og basser...
På hjemturen fortalte Kaj gode historier fra Sri Lanka... og vupti var vi ved start stedet, hvor kajakkerne hurtigt blev læsset, så vi kunne komme hjem i tørvejr.

Tak for en rigtig hyggelig tur.
Dorthe

oldlogo

Seneste ture 2020

Mandag d. 25-5 DyreborgMandag d. 25-5 Dyreborg

Turleder Bent og Kaj....vi var Bent, Bjarne, Finn , Hanne , Kaj og Lars... Kaj og Hanne hav [ ... ]

Flere artikler

Seneste ture 2019

Søndag d. 29-12 EnebæroddeSøndag d. 29-12 Enebærodde

Turleder Sjak
Deltager: Hanne, Mogens, Kaj, Bjarne, Henrik, Jess, Dorthe, Lene, Bent, Begitte [ ... ]